• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med bra UC

Nevermore

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej.

Jag har lån på 291k just nu till 7.75% ränta hos Wasa Kredit men skulle behöva låna upp till 400k. Tänkte lösa hela lånet jag har, släcka ett kreditkort hos Nordea på 10k samt betala en skuld på Saldo (syns ej på UC) på 14.5k.

Mina förutsättningar är:
ensamstående.
Inkomst 476k
Underskott 85k
UC Score 0.5
2 FF

Jag vill ta lånet på 15 år så jag får så låg månadskostnad som möjligt. Tror ni att jag får några vettiga bud nu (10% ränta och lägre), eller kan mitt score sjunka ytterligare när en av förfrågningarna försvinner i augusti?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Hej.

Jag har lån på 291k just nu till 7.75% ränta hos Wasa Kredit men skulle behöva låna upp till 400k. Tänkte lösa hela lånet jag har, släcka ett kreditkort hos Nordea på 10k samt betala en skuld på Saldo (syns ej på UC) på 14.5k.

Mina förutsättningar är:
ensamstående.
Inkomst 476k
Underskott 85k
UC Score 0.5
2 FF

Jag vill ta lånet på 15 år så jag får så låg månadskostnad som möjligt. Tror ni att jag får några vettiga bud nu (10% ränta och lägre), eller kan mitt score sjunka ytterligare när en av förfrågningarna försvinner i augusti?

Räkna först hur din betalningsplan ser ut hos Wasa? Om du har haft det länge så kanske du har betalat in väldigt mycket ränta redan.
Sök isåfall för 110 k, tror du får bättre ränta
 

Nevermore

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Betalar mkt ränta hos Wasa.. 9 år kvar på ett annuitetslån. Men är nog bättre som du säger att söka ett mindre lån. Tack för tipset!
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Det blir än mer ränta om du får 10 % på 400000kr. Sen vad du betalt i ränta spelar ingen roll utan bara vad du betalar i framtiden.
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Du har bra förutsättningar och jag har exakt samma ränta som dig hos Wasakredit. Trevligt att de nyligen sänkte med 0,25% också och de följer förhoppningsvis riksbankens styrränta.
Vad behöver du pengar till då det du funderar på att lösa inte rör sig mer om än ca 25 000 om jag läst rätt? Om det är knappa marginaler kanske du kan kolla med Wasakredit om de kan förlänga återbetalningstiden, så kan du fokusera på att betala av kreditkortet och det utanför UC, samt lägga undan och spara pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp